Droomweekend! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jolijn - WaarBenJij.nu Droomweekend! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jolijn - WaarBenJij.nu

Droomweekend!

Door: Jolijn

Blijf op de hoogte en volg Jolijn

26 November 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland


Woensdag vroeg Leonie (NL meisje op kantoor) na het werk of ik zin had om mee naar Ponsonby te gaan, een wijk in Auckland. Dit is één van de betere wijken in Auckland en ze hadden erg leuke winkeltjes en gezellige tentjes. We hebben zelfs nog een kijkje in een bieb genomen om te kijken of deze er net zo uit zag als in Nederland. Conclusie: een bieb is een bieb. We hebben lekker gewandeld en gekletst en op de terugweg kebab gehaald, want het dineruur (tot half zeven) was al voorbij.

Donderdagmiddag kregen we allemaal vrij omdat er praktijkexamen in ons kantoor werd gehouden voor zesdejaars geneeskundestudenten. Ik heb de middag goed kunnen besteden. Eerst ben ik naar Newmarket gewandeld om wat boodschappen te doen. Ondertussen werd ik op facebook aangesproken door Lena (Duits meisje) met de vraag of ik wilde afspreken in het centrum om even kennis te maken. Ik had de vorige dag op haar oproep van de Au pair Auckland-facebook gereageerd. Zij wilde met vier mensen naar Coromandel dit weekend en dat klonk mij als muziek in de oren! Dus ben ik om half vier naar Britomart gegaan met de bus en heb ik Lena ontmoet. Zij vertelde me over de twee andere meiden die mee zouden gaan en het klikte goed. We hadden een deal: ik zou vrijdag mee vertrekken op een weekendje naar de Coromandel!
Toen moest ik snel terug met de bus naar het ziekenhuis om daar weer een (gratis) busje te pakken naar Parnell naar de Cornwall park School. Ik was namelijk uitgenodigd om naar de schoolmusical (groep 8 van de basisschool) van het dochtertje van mijn collega te komen kijken. Dit leek me wel leuk, ook om gewoon eens een basisschool hier te bekijken. Het was een mooie voorstelling en de hoofdrolspelers (waaronder het dochtertje van mijn collega) konden verbazingwekkend goed zingen! Als toerist kom je niet snel in zulke gelegenheden. Dit is het voordeel van kiwi-collega’s hebben! Erg leuk om iets in een ‘privésfeer’ mee te maken.

Vrijdag 22 november
Ik heb vrijdag tot 12 uur gewerkt en daarna ben ik eerst verhuisd binnen Grafton Hall van de achtste (‘geluidsoverlast’ van lift en raam dat niet goed sloot) naar de zesde verdieping (ver van de lift vandaan en raam dat wel sluit). Eenmaal verhuisd heb ik mijn tassen gepakt en zat ik klaar voor een weekend Coromandel.
De meiden (twee meisjes van 18 uit Duitsland, één Tsjechische meid van 24) hebben me om half vier opgepikt met een auto van een vriend. We hoefden alléén de benzine zelf te betalen. Super! Het was meteen gezellig met ons vieren in de auto. We zijn in Thames gestopt om eten en drank in te slaan en daarna zijn we doorgereden naar Coromandel Town. Daar waren we rond 19 uur. We hebben bij de lokale viszaak gevraagd of ze een hostel wisten en dat wisten ze: The Lion’s Den. Het is een heel mooi en gezellig hostel met een Afrikaanse sfeer. Toen we binnenkwamen in de woonkamer/keuken, waren twee jongens gitaar aan het spelen. Heerlijk sfeertje! We hebben gekookt en gegeten en nog lang nageborreld. Hierbij leerden we een Franse jongen (backpacker) kennen en hij was de volgende dag jarig. Hij werd 22. We hebben gewacht tot het 12 uur was en voor hem gezongen. De eigenaar van het hostel zei dat hij nog wel wat ‘cake’ had… Uhm.. ja, oke, waarom niet? Maar toen we zagen waarmee hij terugkwam, bleek het geen verjaardagscake maar spacecake! Hij had er zelf al twee op en dat was te merken. Een deel van de groep heeft ook een stukje gepakt en samen met de alcohol werkte dat goed. De Franse jongen bood ons een gratis biertje aan als we meegingen naar de pub, dus.. Op naar de pub! Daar was live muziek van een bandje en we hebben met een Maori jongen gepraat. Het was een gezellige avond met zang en dans op straat van de Franse jongen toen we terugliepen. Hij had genoeg op! Om twee uur lagen we uitgeteld in onze stapelbedden.

Zaterdag 23 november
We zijn om negen uur opgestaan en hebben ontbeten. De Fransman had de vorige avond gevraagd of hij mee kon reizen met ons door de Coromandel. Dat kon wel en zo gingen we die ochtend met z’n vijven op weg naar New Chums Beach. Je moet er wat voor over hebben om daar te komen: een half uur klauteren over stenen en rotsen.
Maar dan heb je ook wat! Wauw, wat was het daar mooi! We hebben heerlijk gezwommen in het blauwe water. Er waren wel hoge golven, dus het was constant opletten en onder de golven door duiken. Na een tijdje waren we wat verder over het strand gelopen en kwamen we bij een stuk strand waar niemand was. We hebben hier een paar uur genoten van ons privéstrand en ik heb zelfs met één van de meiden een fotoshoot gehouden bij de overblijfselen van een mooie omgevallen boom met zee en bergen en eilandjes op de achtergrond!
Daarna zijn we teruggeklauterd naar de auto en gingen we op weg naar Hot Water Beach. Op dit strand kun je je eigen ‘hot tub’ graven gedurende vier uur per dag (2 uur vóór en 2 uur na eb/laagtij). Dan komt er namelijk heet water (64 graden Celsius) naar boven. De hitte komt uit twee ondergrondse spleten in de aardkorst. We arriveerden hier rond 17 uur en eenmaal aangekomen viel ons dit op het eerste gezicht erg tegen. Het was hier zo druk, zo toeristisch… De mensen stonden allemaal op een kluitje. We hebben even staan twijfelen, maar uiteindelijk hadden we besloten te blijven. Je maakt dit immers maar één keer mee! De Franse jongen was wel enthousiast en hij begon een gat te graven in het zand. We kregen hulp van Aziaten en andere mensen. Iedereen was heel behulpzaam. We hebben er even voor moeten werken, maar het resultaat was een mini-hottub! Na een tijdje konden we verder naar het heetste punt schuiven en hier was het water zo warm dat je je eraan brandde. We hebben heerlijk in het warme water gezeten. Uiteindelijk was Hot Water Beach toch een leuke ervaring!
Die avond hebben we een family cabin geregeld in Hot Water Beach Holiday Park. We hadden spaghetti gekookt met ui en BBQ-worstjes van de Franse jongen en BBQ-saus van andere mensen. Iedereen is hier zo behulpzaam en aardig!
We hebben die avond gezellig gekletst en niet te laat zijn we gaan slapen.

Zondag 24 november
We waren om negen uur weer opgestaan en hebben lekker buiten bij onze familiy cabin ontbeten. Daarna zijn we vertrokken naar Cathedral Cove. Dit is een erg populaire plaats en daarom wilden we er op tijd zijn, in de hoop dat het nog niet al te druk was. Ook hier moest je een half uurtje wandelen (lees: klimmen en afdalen, over rotsen en boomwortels) om er te komen. Het was inderdaad nog niet heel druk. We hebben wat foto’s gemaakt van de grot en ook hier hebben we weer lekker gezwommen in het wilde water. Hier waren de golven nog hoger en de stroming was ook wat gevaarlijker. We zijn niet verder de zee in gegaan dan waar we konden staan. Ook dit was een prachtige omgeving en we hebben er met z’n vijven van genoten.
We zijn teruggelopen en hebben (mijn eerste) ‘fish and chips’ gegeten in Hahei met een ijsje als toetje. Daarna reden we naar Tairua gereden, waar we de Franse jongen bij een hostel hebben afgezet. Toen zijn we teruggereden door het prachtige landschap naar Auckland.
Het was een super geslaagd weekend! Ik ging met onbekende mensen weg uit Auckland en ben met vrienden teruggekeerd. Daarbij super mooie natuur gezien en heerlijk gerelaxed. Het was een droomweekend!

  • 26 November 2013 - 14:02

    Robin:

    Wouwww wat een prachtige foto's Jolijn!!
    binnenkort skypen? ^^ xx!

  • 26 November 2013 - 14:10

    Iris Rose:

    Wow Jolijn wat een gaaf weekend heb je gehad :D had al wat foto's gezien op facebook, maar wist nog niet dat je dit allemaal gedaan hebt! super leuk! En inderdaad mooie foto's!! xx

  • 26 November 2013 - 16:00

    Nelie:

    Ik sluit me aan bij de vorige schrijfsters, ben nu al benieuwd wat je volgende avontuur wordt!
    Krijg steeds meer zin in....

  • 08 December 2013 - 08:52

    Ivonne:

    Wow Jolijn! Dat klinkt echt geweldig! Het is zo raar om te lezen over een strand, zwemmen en een hot tub, terwijl het hier afgelopen week al gesneeuwd heeft! Geniet ervan meid!

  • 10 December 2013 - 13:27

    Laura :

    (Ik mis het blijkbaar steeds als er een nieuw verslag op komt te staan.. dus bij deze reageer ik maar weer op allemaal;))
    Wauuw wat een gaaf weekend! Ziet er zeker prachtig uit! Heele mooie foto's!!

  • 15 December 2013 - 12:48

    Hermien:

    Jolijn

    Zeer de moeite waard lees ,ik mooi om te zien hoe je geniet met je vrienden daar .
    ga zo door .

    groetjesss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolijn

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 4589

Voorgaande reizen:

07 November 2013 - 02 Maart 2014

Onderzoeksstage Auckland

Landen bezocht: